Medlemsbrev 3 2018

19.11.2018 kl. 12:40

Nu är det sommar och sol och åter dags för vår FRUNTIMMERSMARKNAD.  Marknaden ordnas  nu på torsdag 19 juli på Smedsby torg. Välkommen för att fynda och passa samtidigt på att diskutera lite dagspolitik med oss. Vi ordnar också en liten quiz med kvinnofrågor och så har vi  snabblotteri och kaffeservering.  Bland försäljarna återfinns de flesta  som brukar vara med, som fiskförsäljarna , bagaren och handarbetsförsäljaren.  Men vi har också lyckats locka nya, som t ex Norrbro som säljer  rökt lammkött,  och Katai Vihannes som har grönsaker. Dessutom kommer ett företag som har intressanta produkter för en renare vardag – Greenlily.

Ifall ni inte ännu sett musikalen Sound of Music på Båskasvallen rekommenderas den å det varmaste. En fantastisk teaterupplevelse, regisserad av vår  egen Malin Olkkola!

Själv har jag just avverkat min andra semestervecka .  Jag tillbringar mycket tid på sommarvillan i Sundom  med barn och barnbarn. Har också hunnit med en dagskryssning till Umeå med min mor och kan konstatera att det nog är dags för en ny färja!  Vi får hoppas att finansieringen ordnar sig.

Och så önskar vi att toppmötet mellan presidenterna Putin och Trump förlöper väl. Åtminstone får Finland synas i världsmedierna.

Finlands arenan i Björneborg  pågår inkommande vecka med många intressanta programpunkter.  Tyvärr har jag inte själv möjlighet att närvara, men jag kommer att besöka Björneborg senare i månaden, då tillsammans med byggnadsnämnden från Korsholm – och det är förstås bostadsmässan som vi besöker.

Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på! Läs våra inlägg på facebook / Kvinnoförbundet i Korsholm och på vår hemsida under http://www.kvinnoforbundet.fi/sv/startsida/

Hälsningar  Monica Asplund,  Solf  , moas@agrolink.fi, tfn 050 5952501

Övriga styrelsemedlemmar (2018): Ulla-Maj Salin, Kvevlax Marita Backlund, Iskmo, Linda Ahlbäck, Replot, Charlotta Asplund,   Carola Lithén, Smedsby, Malin Olkkola, Kvevlax,  Emma Lill-Their, Rimal, Pia Backman-Nord, Björköby, Marian Villar-Bäckman Karperö och Pia-Maria Toivio, Helsningby.

PS. Kom ihåg att anmäla  ny e-postadress och adressändring!